مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 دی 1401 ساعت 09:002023-01-03پزشكي

اجرای  طرح واکسیناسیون تکمیلی در منطقه کاشان


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان، از اجرای طرح ملی واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال، سرخک و سرخجه و غربالگری سل در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل خبر داد.

- مهدی دلاوری در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: بنا بر آمار، نزدیک به 24 هزار کودک زیر 15 سال واکسن فلج اطفال و 23 هزار کودک 9 ماه تا 15 سال از شروع طرح به مدت یک ماه واکسن سرخک و سرخجه دریافت خواهند کرد.

وی تصریح کرد: طرح غربالگری سل برای 5500 نفر از اتباع خارجی از بهمن ماه آغاز خواهد شد که در صورت لزوم از آنها به صورت رایگان نمونه گیری و رادیولوژی قفسه سینه انجام می شود و این طرح تا پایان فروردین سال 1402 ادامه خواهد داشت.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان، افزود: این طرح با همکاری اداره های فرمانداری، آموزش و پرورش و نیروی انتظامی شهرستان های کاشان و آران و بیدگل اجرا خواهد شد و بیماران در صورت ابتلا به بیماری سل به صورت رایگان تحت درمان قرار خواهند گرفت.

دلاوری گفت: اجرای این واکسیناسیون، یکی از راهبردهای برنامه ریشه کنی فلج اطفال است که تا زمان ریشه کنی جهانی این بیماری باید ایمن سازی تکمیلی انجام شود و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، در اجرای این طرح ، جهت تقویت سیستم ایمنی کودکان برای آنها ویتامین A نیز تجویز خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای  طرح واکسیناسیون تکمیلی در منطقه کاشان

اجرای  طرح واکسیناسیون تکمیلی در منطقه کاشان